تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 - 17:26
46 بازدید
کد خبر : 208422

انحصاری: مدیر متا، تلاش های تراشه های هوش مصنوعی را برای ترک موقعیت رهبری می کند

انحصاری: مدیر متا، تلاش های تراشه های هوش مصنوعی را برای ترک موقعیت رهبری می کند

به گزارش دیگر نیوز و به نقل از reuters 27 سپتامبر (رویترز) – به گفته دو منبع آگاه، یکی از مدیران متا پلتفرمز (META.O) که بر تلاش‌های این شرکت برای توسعه تراشه‌های خود برای کارهای هوش مصنوعی نظارت می‌کند، در پایان ماه از سمت خود کنار می‌رود. الکسیس بلک بیورلین، معاون زیرساخت متا و کهنه

Illustration shows Meta logo

به گزارش دیگر نیوز و به نقل از reuters 27 سپتامبر (رویترز) – به گفته دو منبع آگاه، یکی از مدیران متا پلتفرمز (META.O) که بر تلاش‌های این شرکت برای توسعه تراشه‌های خود برای کارهای هوش مصنوعی نظارت می‌کند، در پایان ماه از سمت خود کنار می‌رود.

الکسیس بلک بیورلین، معاون زیرساخت متا و کهنه کار شرکت های تراشه های Broadcom (AVGO.O) و اینتل (INTC.O)، سرپرست تیمی بود که وظیفه طراحی یک تراشه سفارشی برای مدیریت طیف وسیعی از کارهای هوش مصنوعی را برعهده داشت که بخش مهمی از آن است. از تلاش‌های این شرکت برای بازسازی شبکه گسترده مراکز داده‌اش برای دوره‌ای که تحت سلطه چت‌بات‌ها و تولیدکنندگان تصویر بود. یکی از منابع گفت که او در پایان ماه سمت خود را ترک می کند اما بلافاصله شرکت را ترک نمی کند.

یکی از منابع گفت، یی جیون سانگ، معاون مهندسی متا، نقش او را بر عهده خواهد گرفت و این شرکت به تلاش های خود برای توسعه سخت افزار هوش مصنوعی خود ادامه خواهد داد.

بلک بیورلین بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

متا روز چهارشنبه اولین محصولات هوش مصنوعی مولد این شرکت را برای مصرف کنندگان معرفی کرد، از جمله یک ربات چت که می تواند هم پاسخ های متنی و هم تصاویر واقعی عکس ایجاد کند.

برای ایجاد و تقویت این ویژگی ها و سایر ویژگی ها، متا در حال بازسازی مراکز داده خود و ساخت ابررایانه های قدرتمند با تراشه های Nvidia (NVDA.O) است.

رویترز در اوایل سال جاری گزارش داد که متا همچنین در حال کار بر روی تراشه های سفارشی خود است که به آن کمک می کند هم هزینه ها را کنترل کند و هم مسیر خود را مستقل از ارائه دهندگان تراشه های تجاری بهتر ترسیم کند. برخی از تلاش‌های اولیه شرکت نسبت به استفاده از تراشه‌های موجود کندتر بود و باعث شد این شرکت برخی از تراشه‌های هوش مصنوعی خود را کنار بگذارد. متا در حال کار بر روی یک تراشه جدیدتر است که همه انواع کارهای هوش مصنوعی را در بر می گیرد.

گزارش توسط کیتی پل و استفان نلیس. ویرایش توسط کنت لی و لیزا شوماکر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.