تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 16:43
34 بازدید
کد خبر : 208408

بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکباتان» همدان افتتاح می شود

بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکباتان» همدان افتتاح می شود

بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکباتان» همدان افتتاح می شود به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی چهارشنبه یکم شهریورماه ضمن تبریک روز همدان و پزشک با بیان اینکه پزشکان سوگند یاد می‌کنند در هر زمان و مکان به مردم خدمت کنند، اظهارکرد: پزشکان در موقعیت‌های حساس تاریخ نشان دادند که مرد میدان وجهاد هستند.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکباتان» همدان افتتاح می شودبیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکباتان» همدان افتتاح می شود

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی چهارشنبه یکم شهریورماه ضمن تبریک روز همدان و پزشک با بیان اینکه پزشکان سوگند یاد می‌کنند در هر زمان و مکان به مردم خدمت کنند، اظهارکرد: پزشکان در موقعیت‌های حساس تاریخ نشان دادند که مرد میدان وجهاد هستند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب با یک تحول در حوزه پزشکی مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نقطه عطف پر افتخار برای مردم ایران و جامعه پزشکی بود که با تلاش جهادگران سلامت موفق شدیم با موفقیت خدمات درمانی و حتی عمل جراحی در خط مقدم  جبهه‌ها انجام دهیم.

وی با تأکید براینکه افرادی که وارد حرفه پزشکی می‌شوند باید روح و جسم خود را آماده کنند تا در خدمت مردم قرار دهند، اضافه کرد: پزشکان‌، کادر درمان و جهاد گران سلامت در دوران کرونا با عشق و ایثار به مردم خدمت کردند و برگ زرینی دیگر به افتخارات ایران زمین اضافه کردند.

مجذوبی با بیان جامعه پزشکی نقش محوری و مهم پیشگیری‌، مراقبت از مردم دارد، اظهار کرد: در حوز آموزش نیز جامعه پزشکی نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی و جانشین پروری دارند.

‌وی تصریح کرد: در حوزه تحقیقات و فناوری اگر پزشکان اقدامی انجام ندهند از پیشرفت و توسعه عقب خواهیم ماند که خوشبختانه در بخش اختراعات افتخارات زیادی ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ پزشک متخصص و عمومی در غالب ۱۵ بیمارستان و ۱۵۰درمانگاه خدمات مستمر ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱بیش از چهار میلیون و پانصد هزار خدمات ارائه شده است که افزون بر سه هزار خدمت در بخش دولتی و مابقی در خصوصی صورت گرفته است.

 مجذوبی با اشاره به صد و سی هزار عمل جراحی درسال ۱۴۰۱ در بخش عمومی، گفت: افزون بر صد هزار عمل جراحی هم در بخش خصوصی ثبت شده است.

به گفته وی اساتید حوزه درمان در ۱۱دانشکده به صورت مستمر به آموزش دانشجویان می‌پردازند که خوشبختانه در حوزه تحقیقات و فناوری بعد از حدود ۹ماه موفق به مجوز پارک علم و فناوری شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ارتباطات بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان با سایر دانشگاه‌های دنیا، یادآور شد: در راستای بین‌المللی‌سازی تصمیم به گسترش ارتباطات داشته و در حال انعقاد قرداد با دانشگاه‌های عراق هستیم.

 مجذوبی ضمن اشاره به تکمیل بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان، تصریح‌ کرد: افتتاح این بخش باعث کاهش هزینه و زمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.

وی طرح‌های آماده بهره‌برداری هفته دولت در شهرستان همدان را شامل احداث و تجهیز بیمارستان ۲۷۲ تخت خوابی اکباتان، رادیو تراپی مرکز جامع سرطان بعثت، دو مرکز خدمات جامع سلامت شهری در منطقه اعتمادیه و نواب و پایگاه سلامت روستایی امزاجرد دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.