تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 12:49
67 بازدید
کد خبر : 208427

قانونگذاران آمریکایی کاخ سفید را برای اجرای سخت‌گیرانه‌تر قوانین تراشه‌های چین تحت فشار قرار می‌دهند

قانونگذاران آمریکایی کاخ سفید را برای اجرای سخت‌گیرانه‌تر قوانین تراشه‌های چین تحت فشار قرار می‌دهند

به گزارش دیگر نیوز و به نقل از رویترز ۶ اکتبر (رویترز) – دو قانونگذار ارشد جمهوری خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده روز جمعه بر دولت بایدن برای اعمال شدیدتر کنترل های صادراتی برای ارسال تراشه های محاسباتی پیشرفته و ابزارهای ساخت آنها به چین فشار وارد کردند. در نامه ای به جیک سالیوان،

Illustration picture of Chinese and U.S. flags with semiconductor chips

به گزارش دیگر نیوز و به نقل از رویترز ۶ اکتبر (رویترز) – دو قانونگذار ارشد جمهوری خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده روز جمعه بر دولت بایدن برای اعمال شدیدتر کنترل های صادراتی برای ارسال تراشه های محاسباتی پیشرفته و ابزارهای ساخت آنها به چین فشار وارد کردند.

در نامه ای به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، نمایندگان مایکل مک کال و مایک گالاگر، به ترتیب روسای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و یک کمیته منتخب در مورد چین، گفتند که پیشرفت های جدید توسط سازنده بزرگ تراشه چین نشان می دهد که مجموعه قوانین گسترده ای وضع شده است. یک سال پیش در این ماه نیاز به به روز رسانی برای بستن آنچه که قانونگذاران آن را حفره ها می نامیدند.

این نامه پس از آن منتشر شد که Huawei Technologies از گوشی هوشمند جدید Mate 60 Pro پرده برداری کرد که حاوی تراشه های پیشرفته ساخته شده توسط شرکت بین المللی تولید نیمه هادی چین (SMIC) (0981.HK) علیرغم تحریم های ایالات متحده بود.

“قوانین ۷ اکتبر و قابلیت های رو به رشد SMIC یک بوروکراسی راکد و مبهم را نشان می دهد که سیاست صنعتی چین را درک نمی کند، اهداف نظامی چین را درک نمی کند و اصلاً فناوری را درک نمی کند – و اراده ای برای اقدام ندارد.” گالاگر در نامه گفته است.

قانونگذاران از دولت بایدن خواستند تا قوانین را به روز کند و اقدامات فوری علیه هواوی و SMIC انجام دهد. آنها همچنین از دولت خواستند دسترسی شرکت‌های چینی به تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی را که از طریق سرویس‌های رایانش ابری به آن‌ها دسترسی دارند، قطع کند و شروع به اجرای قوانین خود دولت در مورد اعمال محدودیت‌هایی برای شرکت‌های چینی کند که به مقامات آمریکایی اجازه نمی‌دهد تائید کنند که آیا شرکت‌های چینی مطابقت دارند یا خیر. قوانین صادرات ایالات متحده

رویترز این هفته گزارش داد که دولت بایدن به چین هشدار داده است که قصد دارد قوانین را به روز کند. سخنگویان شورای امنیت ملی و دفتر صنعت و امنیت، بازوی وزارت بازرگانی که بر کنترل صادرات نظارت دارد، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.