تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 12:21
114 بازدید
کد خبر : 208455

نحوه ساخت گزارش سئوی کامل

نحوه ساخت گزارش سئوی کامل

  آیا به دنبال یک نمونه گزارش SEO برای اندازه گیری نتایج تلاش های بازاریابی محتوای خود هستید؟   به همین دلیل است که امروز، ما به شما نشان می دهیم که چگونه گزارش سئوی عالی بسازید تا تلاش های خود را پیگیری کرده و به شما در شناسایی فرصت ها و مشکلات کمک کند.

 

آیا به دنبال یک نمونه گزارش SEO برای اندازه گیری نتایج تلاش های بازاریابی محتوای خود هستید؟

 

به همین دلیل است که امروز، ما به شما نشان می دهیم که چگونه گزارش سئوی عالی بسازید تا تلاش های خود را پیگیری کرده و به شما در شناسایی فرصت ها و مشکلات کمک کند.

این به شما امکان می دهد استراتژی خود را مطابق با آن تنظیم کنید و بازده سرمایه را به حداکثر برسانید.

 

انواع دیگری از سئو (موبایل، فروشگاه اپلیکیشن، تجارت الکترونیک) وجود دارد، اما در این پست قصد داریم بر روی گزارشات سئو سایت و محتوای آنلاین شما تمرکز کنیم.

 

اما ابتدا، بیایید نگاهی گذرا به گزارش سئو کنیم و انجام منظم آن چه مزایایی دارد!

 

گزارش سئو چیست؟

گزارش‌های سئو عملکرد محتوای آنلاین و صفحات فرود شما را ردیابی می‌کنند تا تأثیر آن‌ها را بر یک تجارت اندازه‌گیری کنند.

 

هدف اصلی آن ردیابی تعداد بازدیدکنندگان وب سایت ارگانیک است که تلاش شما ایجاد می کند و چند درصد از این بازدیدها منجر به تبدیل می شود.

 

به هر حال، اگر منابعی مانند زمان و پول را برای ایجاد محتوای آنلاین اختصاص می دهید، می خواهید بدانید که تأثیر مثبتی بر درآمد شما دارد.

 

و بهترین راه برای انجام این کار، گزارش سئوی خوش ساخت است.

 

بسته به اندازه کسب و کار شما و میزان تلاشی که برای این کانال بازاریابی انجام می شود، گزارش ها معمولاً به صورت هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه انجام می شود.

 

ارائه گزارش‌های منظم عملکرد سئو مزایای زیادی دارد، از جمله:

 

  1. فرصت ها را برای محتوای جدید شناسایی کنید
  2. محتوای با بالاترین تبدیل خود را شناسایی کنید
  3. اشکالات استراتژی خود را تشخیص دهید
  4. خطاهای فنی در وب سایت خود را تشخیص دهید

 

هر یک از این مزایا می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را برای تبدیل بهینه کنید و بازگشت سرمایه SEO خود را افزایش دهید.

 

اما کدام معیارها را باید به عنوان شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) دنبال کنید تا پیشرفت خود را اندازه گیری کنید؟

 

هر کسب‌وکاری اهداف خاص خود را دارد، بنابراین ما همیشه توصیه می‌کنیم گزارش‌های خود را با در نظر گرفتن آن‌ها تهیه کنید. با این حال، این ۷ KPI برتر برای هر گزارش سئو مکانی عالی برای شروع هستند.

 

بیایید شیرجه بزنیم!

 

گزارش SEO: KPIهای نمونه

۱. ترافیک ارگانیک

ترافیک ارگانیک تعداد بازدیدکنندگان وب سایتی است که پس از انجام یک پرس و جو در یک موتور جستجو در سایت شما قرار می گیرند.

 

اگر می بینید که این عدد در حال افزایش است، به طور کلی نشانه خوبی است که استراتژی سئوی شما کار می کند.

 

با این حال، مهم است که این معیار را با مشاهده اینکه چه مقدار از آن ترافیک پس از ورود به سایت شما اقدامات مطلوبی انجام می دهد، مانند ثبت نام در یک خبرنامه یا خرید از یک فروشگاه آنلاین، واجد شرایط بیشتری است.

 

با تعیین یک هدف ماهانه، سه ماهه یا سالانه برای رشد ترافیک ارگانیک، می توانید به راحتی نظارت کنید که آیا در مسیر رسیدن به هدف خود هستید یا خیر.

 

۲. کاربران جدید در مقابل کاربران بازگشتی

کاربران جدید در مقابل کاربران بازگشتی شکل مفیدی از تقسیم بندی مخاطبان است. کاربران جدید تعداد افرادی هستند که قبلاً هرگز از سایت شما بازدید نکرده اند. کاربران بازگشتی کسانی هستند که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند.

 

این یک معیار مهم برای ردیابی است زیرا می خواهید تعادل سالمی بین این دو برقرار کنید.

 

محتوای جذاب و خوب نوشته عموماً منجر به بازگشت کاربران برای مطالب بیشتر می شود.

 

اگر متوجه شدید که تنها بخش کوچکی از کاربران هر ماه برمی گردند، می تواند نشان دهد که محتوای شما با هدف جستجوی کاربران مطابقت ندارد و ممکن است لازم باشد استراتژی محتوای SEO خود را بازبینی کنید.

 

به طور متوسط ۶۸ درصد از بازدیدکنندگان وب سایت کاربران جدید هستند. این می تواند در صنایع و شرکت ها متفاوت باشد، اما معیار مفیدی است که می توانید برای سنجش موفقیت خود از آن استفاده کنید.

 

۳. اهداف + نرخ تبدیل

وقتی نوبت به ایجاد محتوای سئوی ارگانیک می‌رسد، چیزی که بیشتر بازاریابان می‌خواهند بدانند این است که آیا تلاش‌های آن‌ها برای یک کسب‌وکار ارزش تولید می‌کند یا خیر.

 

ردیابی اهداف و نرخ تبدیل ساده ترین راه برای انجام این کار است.

 

با استفاده از ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس، می‌توانید با تعریف یک اقدام ارزشمند در وب‌سایت خود، اهدافی را ایجاد کنید.

 

این می تواند دانلود یک کتاب الکترونیکی یا برنامه، ثبت نام در خبرنامه، خرید آنلاین یا هر چیز دیگری که فکر می کنید هدفی برای بازدیدکنندگان وب سایت شما باشد.

 

پس از تعیین اهداف، می توانید شروع به ردیابی کنید که هر صفحه فرود یا محتوایی که برای کسب و کار شما ایجاد می کند، چه تعداد تبدیل ایجاد می کند. این به شما امکان می‌دهد ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیست، بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را صرف ساختن نوع محتوایی کنید که تبدیل می‌شود.

 

۴. نرخ پرش

نرخ پرش درصدی از کاربران است که پس از ورود به یک صفحه وب هیچ اقدام اضافی انجام نمی دهند.

 

این یک معیار مفید برای ردیابی به دلایل بسیاری است. نرخ پرش بالا همیشه چیز بدی نیست، اما می تواند نشانگر موارد زیر باشد:

 

  • محتوا با هدف جستجوی کاربران مطابقت ندارد
  • مشکلات ناوبری و تجربه کاربری
  • فراخوانی ضعیف یا بدون اقدام
  • خروج کاربران از سایت شما به دلیل سرعت بارگذاری پایین صفحه

 

برخی از محتواها به طور طبیعی دارای نرخ پرش بالاتری نسبت به سایرین خواهند بود (به عنوان مثال، وب سایت های دولتی ارائه اطلاعات عمومی و مقالات وبلاگ).

 

برای افزودن زمینه بیشتر به نرخ پرش خود، توصیه می کنیم آنها را با معیار دیگری مانند زمان صرف شده در صفحه یا هر چیزی که برای موقعیت شما منطقی است جفت کنید.

 

به عنوان مثال، اگر سایت شما مقالات وبلاگ را منتشر می کند، اگر نرخ پرش و زمان صرف شده در صفحه بالا باشد، می دانید که محتوای شما انتظارات کاربران را برآورده می کند، زیرا این بدان معناست که خوانندگان شما محتوای شما را می خوانند.

 

با این حال، اگر هدف شما تبدیل همان مشتریان است، ممکن است بخواهید یک فراخوان قوی‌تر برای اقدام اضافه کنید یا مکان CTA خود را در صفحه آزمایش کنید.

 

۵. بک لینک ها / ارجاع ها

بک لینک ها نشان می دهند که چه تعداد از سایت های خارجی حاوی پیوندهایی به محتوا و صفحات فرود شما هستند.

 

چگونه یک رپوراتاژ آگهی خوب و موثر بنویسیم؟ می تواند نشانگر خوبی باشد که محتوای شما کیفیت بالایی دارد و انتظارات جستجوی کاربران را برآورده می کند – اگر بسیاری از وب سایت ها به طور طبیعی به محتوای شما پیوند می دهند، معمولاً نشانه آن است که شما کاری را درست انجام می دهید!

 

البته راه های دیگری نیز برای دستیابی به تعداد بالای بک لینک وجود دارد. در حالی که برخی از تبادل لینک‌های مرتبط خوب هستند، مراقب استفاده از خدمات تبادل لینک کلاه سیاه باشید – اینها با قوانین و مقررات گوگل مغایرت دارند و می‌توانند باعث شوند که سایت شما در لیست سیاه قرار بگیرد و بیشتر ضرر داشته باشد تا مفید.

 

۶. صفحات فرود برتر

صفحات فرود برتر به شما امکان می دهند ردیابی کنید که کدام یک از صفحات شما بیشترین ترافیک را جذب می کند.

 

به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام یک از محتوای شما بیشتر با مخاطبان شما طنین انداز می شود و به شما بینش ارزشمندی در مورد علایق آنها می دهد.

 

سپس می‌توان از این داده‌ها برای تأثیرگذاری بر استراتژی محتوای سئوی شما استفاده کرد، بنابراین می‌توانید محتوای مرتبط بیشتری را منتشر کنید که احتمالاً عملکرد خوبی داشته باشد و همچنان مخاطبان خود را درگیر کند.

 

۷. رتبه بندی کلمات کلیدی

رتبه بندی کلمات کلیدی، میانگین موقعیت محتوای شما در موتور جستجو برای کلمه یا عبارتی است که هدف آن است.

 

سئو یک ماراتن است، نه یک سرعت – شما نمی توانید انتظار داشته باشید که هر قطعه محتوای جدیدی بلافاصله به بالای SERP برسد. اما همانطور که به انتشار محتوای با کیفیت بالا ادامه می دهید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کنید، رتبه بیشتری از محتوای خود را خواهید دید.

 

ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی به شما امکان می دهد پیشرفت خود را در طول زمان اندازه گیری کنید.

 

اگر متوجه شدید که رتبه شما در حال کاهش است، می تواند نشان دهنده این باشد که محتوای شما دیگر انتظارات جستجوی کاربران را برآورده نمی کند. به روز رسانی محتوای شما می تواند این مشکل را اصلاح کند و به شما کمک کند تا رتبه خود را دوباره در SERP بدست آورید.

 

چگونه گزارش سئوی کاملی بسازیم

به یاد داشته باشید: هیچ گزارش سئوی یکسانی وجود ندارد.

از مثال‌های این پست می‌توان به عنوان نقطه شروع استفاده کرد، اما مهم است که KPIهای مناسب را برای اهداف تجاری منحصر به فرد خود انتخاب کنید.

 

برای مثال، کسب‌وکارهایی که سعی می‌کنند مشتریان را به فروشگاه‌های فیزیکی سوق دهند، باید معیارهای سئوی محلی را از منابعی مانند Google My Business در نظر بگیرند.

 

اما انتخاب معیارهای مناسب برای ردیابی فقط نیمی از نبرد است.

 

برای اینکه خود را برای موفقیت آماده کنید، باید مطمئن شوید که تیم شما یا مشتریان می توانند بر اساس داده های خود عمل کنند.

 

بهترین راه برای انجام این کار این است که تا آنجا که ممکن است آن‌ها گزارش‌دهی سئو را در برنامه‌های پرمشغله‌شان بگنجانند.

 

Metrics Watch به شما امکان می دهد گزارش های سئو را برنامه ریزی کنید تا روزانه، هفتگی یا ماهانه برای تیم یا مشتریان شما ارسال شود.

 

شما می توانید با یک سازنده ساده کشیدن و رها کردن سریع گزارش های حرفه ای ایجاد کنید (بدون نیاز به تجربه کدنویسی). همچنین یک کتابخانه قالب برای کمک به شما در صرفه جویی در زمان وجود دارد که همه آنها به طور کامل بر اساس نیازهای شما قابل تنظیم هستند.

اما بهترین بخش نحوه اشتراک گذاری داده ها است.

 

برخلاف سایر ابزارهایی که گزارش‌ها را به‌عنوان پیوست‌های PDF ارسال می‌کنند یا از شما می‌خواهند که برای مشاهده داده‌های خود به داشبورد شخص ثالث وارد شوید، Metrics Watch گزارش شما را در متن واقعی ایمیل نمایش می‌دهد!

 

حذف آن لایه اضافی از اصطکاک به گیرندگان شما اجازه می دهد در زمان صرفه جویی کنند و به راحتی گزارش SEO را با استفاده از روشی که قبلاً می دانند و هر روز استفاده می کنند – ایمیل – در برنامه های شلوغ خود وارد کنند.  

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.